Bine ati venit pe site-ul nostru!

Program : Luni-Vineri - 09:00-17:00
  Telefon : 0264-575371 0745-636160

Cum scapam de grasimea abdominala?

 

Grasimea abdominala sau grasimea viscerala reprezinta grasimea care se afla pe organelle abdominale (ficat,oment,perirenal,uneori mezenter si pancreas in special). Aceasta duce in timp la dezvoltarea rezistentei la insulina, diabet zaharat de tip II,  boli cardiovasculare si este uneori chiar asociata cu anumite tipuri de cancer. Grasimea abdominala produce cativa hormoni pro-inflamatorii (IL-6, IL-1β, PAI-I and TNF-α), care favorizeaza instalarea bolilor cronice.

grasimeabd1

Ce putem face pentru a scapa de grasimea viscerala?

  1. Incearca o dieta hipo-glucidica (low-carb). Renunta la paine, paste, orez, cartofi, dulciuri, patiserie. Consuma in schimb fructe, legume proaspete si proteine (oua, branza, lapte, iaurt, carne si peste).
  2. Exercitiile de tip cardio- care te fac sa transpiri ( mers alert, alergat, alergat pe banda, bicicleta) sunt foarte eficiente.
  3. Consuma multe fibre solubile- scad apetitul. Mananca zilnic cel putin unul din urmatoarele alimente: seminte de in/susan/dovleac, leguminoase (fasole, mazare, linte, naut), mere, portocale, morcovi, pere, capsuni, sfecla, piersici, ovaz.
  4. Consuma mai multe proteine- peste, carne, oua, lactate, leguminoase (fasole, mazare, soia, naut), oleaginoase (seminte, alune, fistic- neprajite si fara sare). Proteinele “cresc” metabolismul si scad hormonii de foame (te ajuta sa te simti satul).
  5. Renunta complet la zahar (dulciuri, ciocolata, patisserie, alimente procesate, dulciuri carbogazoase, indulcitori). Fructoza se depune sub forma de grasime pe zona abdominala!
  6. Odihneste-te corespunzator- incearca sa dormi intre 7 si 9 ore/noapte. Studiile spun ca lipsa somnului este direct proportionala cu grasimea viscerala.
  7. Evita acizii grasi trans (grasimi artificale care se adauga in alimentele procesate ca margarina, chipsuri, biscuiti, patisserie, alimente fast-food).
  8. Consuma alimente cu probiotice (alimente fermentate- iaurturi, muraturi, tofu) sau un supliment probiotic. Ele au rol in reducerea absorbtiei grasimilor in intestin si cresc nivelul hormonului de satietate (GLP-1).
  9. Practica postul- cea mai buna metoda de a scapa de grasimea viscerala! Nu manca pentru 24 de h nimic (1-2 zile pe saptamana), ci doar lichide (apa, ceai, cafea). In acest fel organismul isi va lua energia din grasimea abdominala pe care o va converti in glucoza, si nu din hrana pe care i-o dai.

 

Va asteptam la Centrul Medical Diasan pentru un program de nutritie personalizat cu monitorizare medicala si consiliere psihologica pentru atingerea tintei de greutate si promovarea starii de sanate!!!

grasimeabd2

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *