homemade granola with berries scaled

Cerealele integrale

Efectele benefice dovedite ale consumului de cereale integrale

1.Consumul a minim 3 portii de cereale intergale pe zi (o portie fiind echivalentul a 80 kcal provenind din carbohidrati) scade riscul evenimentelor cardiovasculare(afectiuni cardiovasculare,infarct) cu 20-30%.Consumul zilnic al acestor alimente ajuta si la scaderea tensiunii arteriale.

2.Cerealele integrale ajuta la scaderea colesterolului, precum si la reducerea grasimii abdominale.

3.Scad riscul dezvoltarii cancerului colorectal (fibrele alimentare joaca un rol important).Consumul a 90 de grame de cereale integrale pe zi  scade riscul aparitiei cancerului colorectal cu 10-20%.

4.S-a demonstrat faptul ca persoanele care consuma zilnic produse cerealiere integrale au un risc cu 20-40% mai scazut de a avea diabet zaharat de tip II.De asemenea, ajuta la mentinerea unei glicemii normale si la scaderea rezistentei la insulina.

5.Ajuta la mentinerea unei greutati normale. Consumul zilnic a minim 3 portii de cereale integrale/zi este asociat cu un IMC (indice de masa corporal) mic, circumferinta abdominala de asemenea mica si un procent de grasime corporala scazut. Aceste efecte se datoreaza faptului ca aceste alimente dau satietate pe termen mai indelungat,au mai putine kcal/kg comparativ cu cerealele rafinate si contin fibre alimentare (non-digerabile).

6.Mentin sanatatea tractului gastrointestinal. Cerealele integrale contin fibre, ceea ce ajuta la curatarea intestinului/colonului si la eliminarea toxinelor; de asemenea, au rol de prebiotice (hrana pentru probiotice-“microorganime benefice ”), iar prin fermentarea lor se produc acizi grasi cu lant scurt cu rol anti-inflamator ( pe langa efectul anti-inflamator al polifenolilor, al folatilor si vitaminei B6 din cereale).

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *