Bine ati venit pe site-ul nostru!

Program : Luni-Vineri - 09:00-17:00
  Telefon : 0264-575371 0745-636160

Poate alimentaţia să ajute în depresie?

Articol scris de psiholog Mihaela Tulbure și nutriționist-dietetician Noemi Sofronie.

Cercetătorii au descoperit recent că există o conexiune între intestin şi sistemul nervos central (creierul nostru). Studiile au arătat că există anumite alimente  (cele specifice dietei Mediteraneene) care pot să amelioreze simptomele în depresie.

Doctorii recomandă regim alimentar pentru a preveni boli precum diabetul zaharat, bolile cardiovasculare, anumite tipuri de cancer, însă de acum se va recomanda şi o anumită alimentaţie pentru a preveni depresia. Nu doar corpul tău beneficiază de o alimentaţie sănătoasa, ci şi creierul tău!

Există multe dovezi care ne arată faptul că alimentaţia joacă un rol important în formarea florei intestinale, care la rândul ei influenţează în mod direct sistemul nervos central, starea noastră psihică, cât şi comportamentul nostru (Axa creier-intestin).

gut-brain-axis-beyond-addiction-

Un procent de 95% din serotonina totală este secretată în tractul gastrointestinal. Abia acum a început să se descopere ‘viaţa secretă a microbilor’ care trăiesc în intestinul nostru şi care ne influenţează sănătatea şi starea noastră generală.

Ca să putem influenţa  creierul nostru, trebuie să influenţăm flora intestinală prin alimentaţie. De exemplu, triptofanul (care se gaseste in oua, peste, carne de pasare, lactate, banane, leguminoase) este un aminoacid pe care organismul il foloseşte în formarea de serotonină şi dopamină, neurotransmiţători  atât de importanţi în determinarea dispoziţiei noastre şi în capacitatea de concentrare.

Un studiu efectuat la Universitatea Deakin din Australia pe cateva sute de pacienţi cu depresie moderată până la severă, care aveau iniţial o alimentaţie nesănătoasă (bazată pe carbohidraţi rafinaţi- pizza, fast-food, patiserie, paste), au fost puşi pe o alimentaţie de tip mediteraneană timp de 12 săptămâni (fructe şi legume proaspete, nuci, seminţe, peşte şi fructe de mare, ulei de măsline, carne neprocesată). Un procent de 32% dintre pacienţi au ajuns la remisiunea bolii, comparativ cu 8% din  grupul de control, care nu a ţinut nici un fel de regim. Nutrienţii care joacă un rol esenţial în tratarea depresiei sunt acizii graşi omega 3, Zinc, Magneziu, Fier, vitamina B12, care s-au dovedit a scădea riscul pentru dezvoltarea depresiei şi a demenţei.

O boală a minţii este o boală a organismului, şi vice-versa”. (Madrianne Arvore)

health-facts7d1

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *