Bine ati venit pe site-ul nostru!

Program : Luni-Vineri - 09:00-17:00
  Telefon : 0264-575371 0745-636160

Cum ne putem controla apetitul?

Daca vrei sa slabesti si nu poti din cauza ca iti este pofta de diverse alimente si nu iti poti controla apetitul, iti venim in ajutor cu cateva sfaturi practice!

a

  1. Mesteca guma cand esti la cumparaturi- aceasta iti va scadea senzatia de foame/pofta si astfel nu vei mai pune in cos toate alimentele de care iti este pofta si vei sari peste “gustari” (chipsuri, ciocolata, bomboane, patiserie). Alege guma fara zahar.
  2. Daca mananci la cantina/bufet suedez, umple-ti farfuria cu legume prima data (asa nu va mai fi mult loc pentru alimente nesanatoase).
  3. Nu te uita la emisiuni de gatit la televizor (cel mai adesea acestea prezinta retete nesanatoase). De asemenea, nu lua gustari in timp ce te uiti la televizori (de obicei se pierde controlul asupra cantitatii mancarii).
  4. Mananca din farfurii (vesela) albastre! Studiile spun ca aceasta culoare te fac sa mananci mai putin. De asemenea, opteaza pentru farfuriile/bolurile de dimensiuni mai mici.
  5. Daca ai pofta de ceva dulce, incearca sa iti ocupi timpul cu altceva pentru 10 minute (de obicei aceste pofte vin si trec in valuri, asa ca asteapta sa treaca). In plus, bea un pahar cu apa.
  6. Nu cumpara alimente nesanatoase, ca sa nu le ai in casa. Daca totusi le ai, pune-le in debara sau ascunde-le intr-un sertar pe care nu il folosesti in mod frecvent.
  7. Intotdeauna comanda portia mica la restaurant (nu medie/mare).
  8. Mananca incet si bea apa in timpul mesei.

Daca iti este foame tot timpul, incearca sa mananci urmatoarele alimente, care te vor face sa te simti satul pentru mai mult timp:

  • Ovaz (fulgi de ovaz sau terci de ovaz)
  • Ciorbe si supe creme
  • Nuci, migdale, fistic, seminte de chia/dovleac
  • Avocado
  • Oua fierte
  • Branza cottage
  • Peste
  • Fasole
  • Quinoa
  • Lapte gras (nedegresat)

De asemenea, studiile spun ca lipsa de somn si odihna necorespunzatoare te fac sa iti fie foame tot timpul. Dormi 7-9 h pe noapte, in intuneric total; incearca sa ai un orar regulat al orelor de somn; temperatura camerei sa fie un pic mai mica (nu foarte cald in camera); sa nu tii televizorul in dormitor.

Daca iti doresti  o dieta personalizata pentru slabit, te asteptam la Centrul Medical Diasan!

di

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *