Bine ati venit pe site-ul nostru!

Program : Luni-Vineri - 09:00-17:00
  Telefon : 0264-575371 0745-636160

poza2

Ce să mănânci ca să trăiești mai mult?

Antioxidanții și îmbătrânirea

Radicalii liberi sunt molecule care fac rău celulelor sănătoase. Aceștia sunt responsabili de anumite afecțiuni, cum ar fi cancerul, și totodată ei grăbesc procesul de îmbătrânire. Alimentele bogate în antioxidanți luptă împotriva radicalilor liberi. Fructele și legumele colorate conțin mulți antioxidanti; acestea trebuie consumate zilnic.

Alimente antioxidante:

  • Fructele de pădure (luptă împotriva cancerului și împotriva bolilior sistemului nervos central); se pot consuma și de la congelator (nu se pierd antioxidantii prin procesul de congelare)
  • Uleiul de măsline: conține grăsimi bune care ajută memoria și combat inflamația. Ajută la scăderea colesterolului rău (LDL) și la creșterea colesterolului bun (HDL).
  • Peștele: numit și “mâncarea pentru creier”. Conține acizi grași buni DHA și EPA, care ajută sistemul nervos să funcționeze așa cum ar trebui. Consumați pește de 1-2 ori pe săptămâna pentru a preveni demența. Acizii grași omega 3 din peștii mai grași (ex somon, păstrav) scad colesterolul rău și trigliceridele. De asemenea ajuta și în ateroscleroză.
  • Fasolea: consumați-o de 3-4 ori pe săptămână. Fibrele ajuta în procesul de digestie și scad riscul pentru afecțiuni precum obezitate, bolile cardiovasculare și diabet. Pentru că dau sățietate, ajută în procesul de slăbire.
  • Legumele: conțin fibre, antioxidanți, multe vitamine și minerale. Ele luptă împotriva bolilior cronice. Legumele de culoare verde închis conțin vitamina K, care întărește oasele. Cartofii dulci conțin vitamina A, care are rol în protejarea bolilior de piele și de ochi, și luptă împotriva infețiilor. Roșiile scad riscul cancerului de prostată.
  • Nucile, migdalele: conțin vitamina E, care scade riscul de accident vascular cerebral la femei. De asemenea conțin grăsimi bune care scad colesterolul rău. Totodată, ele conțin multe calorii, de aceea consumați-le în moderație.
  • Lactatele (iaurt, brânzeturi): conțin vitamina D, care ajută organismul să utilizele Calciul în mod corespunzător. Sunt esentiale la persoanele cu osteoporoză. Vitamina D ajută la scăderea riscului de cancer de colon. Iaurturile contin probiotice și ajută la digestie.

Mențineți-vă greutatea normală! Oamenii slabi, cu o greutate normală și care mănâncă mai puțin au o durată de viață mai lungă.

poza1

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *