Bine ati venit pe site-ul nostru!

Program : Luni-Vineri - 09:00-17:00
  Telefon : 0264-575371 0745-636160

img

Ce să mănânc dacă mă simt balonat?

Te confrunți cu unul dintre următoarele simptome?

– Te simţi balonat şi umflat mai tot timpul, în special după ce mănânci

– Ai gaze şi meteorisme

– Ai tulburare de tranzit (constipaţie/diaree) aparent fără nici o cauză sau explicaţie

– Nu suporţi sau nu tolerezi anumite alimente?

Există speranță cu ajutorul unei diete speciale, care se numește FODMAP.
FODMAP este acronimul de la Fermantable, Oligo-, Di-, Mono- saccharides And Polyols. Acestea sunt componente alimentare, unele zaharuri si unele fibre, care fie:
– nu sunt digerate si absorbite complet la nivelul tractului gastrointestinal
– sunt osmotice (atrag apa ca un burete în interiorul intestinului)
– fermentează sub acțiunea florei bacteriene de la nivelul intestinului gros.

Aceste mecanisme duc la creșterea apei și a gazelor în tractul gastrointestinal, la distensie, schimbări de motilitate, balonare, disconfort, flatulență.

Dieta FODMAP se ține pentru o perioadă de 2 săptămâni- 1 lună, până la retrocedarea simptomelor, după care se continuă cu un alt tip de dietă. Se vor exclude următoarele alimente: lactatele (lapte, iaurt), glutenul (făinoase, pâine, aluaturi, patiserie), fructele și legumele care fermentează (Mere, Pere, Prune, Nectarine, Pepene roșu, , Struguri, Ceapă, Praz, Usturoi, Sparanghel, Sfeclă, Brocoli, Castravete, Fenicul, Varză, Anghinare, Ardei gras, Conopidă, Ciuperci, Porumb, Fasole, Linte, Soia, Fistic, Mazăre, Nucă Caju), zaharurile (dulciuri, sucuri carbogazoase, îndulcitori).

Dacă vă luptați de mult cu aceste simptome, vă aștept la Centrul Medical Diasan să găsim împreună soluția!

 

Noemi Sofronie nutriționist-dietetician

14731244_697890830374655_6872264693533252346_n

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *